Google Health - You racist

Min pojkvän kollade en tjänst från Google som kollar din hälsa.
Men det som fick mig att skratt var alternativen till sin etnicitet.
Man kan välja bland:
  • Black or African american (vad spelar det för roll om man är svart eller inte, antingen bor man i Amerika eller så gör man inte det?)
  • Hispanic/Latino (what's the diffrence?)
  • Asian
  • American Indian or Alaska Native
  • Native Hawaiian or Other Pacific Islander
  • White
Och hur gör jag om jag är brun och kommer från Sverige?
Det tänkte de inte på. Eller om jag är blå och har vit mössa?
Pfft...Google är rasist.

Kommentarer
Postat av: Anonym

bara för att du kommer från sverige betyder det inte att du är vit? jag menar, olika ursprung har olika förutsättningar, de är starkare mot vissa saker och svagare mot andra. till exempel finns det svarta människor som har större sannolikhet att ha en gen som gör dem immuna mot hiv, medan en vit människa inte har lika stor chans alls att ha denna genen.



hispanic: Someone of Spanish descent living in the United States. A term used by the government and often by people of Latin American descent who vote republican. This term is problematic in that it focuses on a colonizer (Spain) and ignores African, Asian, American Indian, and other European ethnicities



latino: Includes anyone in the United Status who is from or has an ethnic background from Central America, South America, and the Caribbean. Sometimes also includes Filipinos who were at one time occupied people of Spain



samma grundursprung (spainien) men kommer från olika ställen ändå. er, if that made sense.

2010-09-22 @ 19:13:03
Postat av: Gaymasen

Haha, bra där! :)

2010-09-29 @ 19:25:42
URL: http://gaymasen.se
Postat av: Lillasyster kanin

Ehm.. kind of a joke there ;P

2010-12-02 @ 18:18:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0