Allt mer säker eller osäker?

Ska jag vara positiv? Eller vad ska jag vara? Glad,ledsen eller något mittimellan?
Livet är upp och ner. För några dagar sedan när jag tänkte att jag kanske är med barn så undrade jag verkligen om detta var vad jag ville. Nu några dagar senare så har ingen mens fallit ner. Och jag är lättad. Förvånar mig själv ibland.

Jag vill göra ett graviditetstest nu! Men det är liksom gratis på ungdomsmottagningen.
Men jag orkar inte vänta tills på måndag med att beställa tid. Och hela kroppen skriker "DU ÄR PÅ SMÄLLEN!!!".
Fast ändå så tror jag inte riktig på det.

Det ömmar i brösten, jag har konstiga menssmärtor och jag är lite trött.
Det känns så bergssäkert. Skulle kunna slå vad på mitt högra ben(behöver det ändå inte).
Och Christoffer är lite knepigt inställd till att jag skulle vara det nu. Båda arbetslösa och unga.
Hade tänkt plugga japanska i Göteborg om det blir så.
Behålla barnet? Absolut. Skulle ångra varje dag av mitt ännu inte påbörjade liv om jag gjorde abort.
Jag skulle vara en bra mamma. Och det är inte mitt fel att jag inte har jobb. Samhället har ju ändå tvingat oss att skaffa något som inte är naturligt och som har ett större värde än en människas liv. Pengar.
Det kommer gå så bra. Blir lite tufft bara men jag kommer göra allt för mina framtida barn.

Bebis ^^ Awww!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0