Guitar Hero 3 är barnvakt medan jag tvättar.

Mina små änglasyskon(som man inbillar sig att de är när man varit borta ett tag) hälsar på hos mig och min älskade.
Tacos funkade som vanligt, som det annars gör i hela Sverige, när man får besök. Förutsägbart säger jag. Men det är inte jag. Ni vet till exempel inte vad jag kommer skriva här näst. Eller? Gissa vad jag kommer skriva om imorgon så får ni allt bevis...hoho!
Men nu är ju jag arbetslös och jag ska anmäla mig på arbetsförmedlingen idag. Var det tänkt iaf.
Om jag nu inte råkar dö påvägen. Eller råka sitta kidnappad på en stol i en källare där någon tvingar mig se på "Dora - Utforskaren". Eller om någon snäll ängel därute vill ge mig ett roligt jobb. :D
GE MIG ETT JOBB!!!!!!!
Så nu när jag sitter här och mina syskon sitter i soffan och spelar har jag lite funderingar på hur jag ska klara ekonomin.
Råna en bank eller sitta på gatan och tigga? Nja, inget av det där passar mig. Jag är inte särskilt förtjust i tanken att sitta i fängelse. Än mindre se smutsig och fattig ut. Så ett jobb som brevbärare skulle passa mig fint. Lagom mycket snygg och en klädsel som säger "JAG ARBETAR MINSANN!"
Det är lugnt här, med barnvakten "Guitar Hero 3". Vad skulle jag göra utan den?
Antagligen inte sitta här och skriva en massa blaj-blaj. Och vara lite mindre bra på att spela det.
Nu återgår jag till tvätten som ska upp från tvättstugan.
Hoppas ni har rena kalsonger och trosor precis som jag har just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0